2016. május 5., csütörtök

Kritika #16 - Egy álom kezdete



   Sziasztok! 

Elég régen jelentkeztem, de szerintem ti is észrevehettétek, hogy nem igazán kaptam rendelést (meg nem is volt időm/ötletem), de végre jött egy emberke, és jeee, most nagyon boldog vagyok! 

Mielőtt belekezdenék, előre is bocsi, ha helyesírási hibákat találtok; tudniillik tablettről (amit nemrég kaptam!) írok, és kicsit nehéz egyszerre több dologra is odafigyelni. 

Na, de, hagyjuk is abba a locsogást, és kezdjünk is bele:










Fejléc: 

Lehet, hogy nem fog valami szépen szólni, de úgy érzem, hogy muszáj elmondanom: úgy néz ki, hogy az alapot letöltötted valahonnan, ráraktál két png-es képet és valamilyen képszerkesztővel pedig beillesztetted a címet. Jó, gondolom, hogy nem így történt, meg most azt hiszed, hogy „Mekkora bunkó!”, de tényleg így néz ki az egész. Az alap fejléccel nincs semmi gond, az maradhat, na de a karakterek- és a cím színe (illetve a címnél még a betűtípus) egyáltalán nem klassz.

Ajánlom figyelmedbe:
  1. A címet mindenképp cseréld ki valamilyen más betűtípusra! 
  2. A karakterek képei maradhatnak, csak akkor majd a végén az egész fejlécet színezd be egy bloghoz illő színnel! 
  3. A háttérbe haloványan rakj kisebb-nagyobb karaktereket, akik szerepelnek a történetben, illetve a szerinted a blogot legjobban jellemző mondatokat (pl: „I’m not perfect, but you make me[...]), idézeteket. 
Amúgy nagyon jó lenne, ha ezeket a tanácsokat megfogadnád. :) 

Pont: 10/5,5




Design:

A designnal nincs annyi bajom, a bejegyzések, illetve a dátum betűtípusa és színe tetszik, illik a bloghoz, és nincsen semmi ellenvetnivalóm (létezik egyáltalán ilyen szó? :D). 
Azt tanácsolnám viszont, hogy a fülszöveget rakd valamilyen, a bloghoz illő szövegdobozba, ezzel szebbé varázsolnád a blogodat szerintem. 
A chat színét mindenképpen megváltoztatnám a helyedben, ugyanis bárhogy néztem, egyáltalán nem illik a bloghoz. 
A könyvborító megszerkesztéséhez is kérnék segítséget, mert az is lényeges, hogy valamilyen szinten illjen a bloghoz, és én itt szintúgy nem láttam hasonlóságot a kettő között. 

Pont: 10/7



Történet:

Nem olvastam bele (és most nem is fogok ha nem baj), de ránézésre több fontos hibát is észlelek, amiket most pontokba szedve összeírom (számomra úgy könnyebb, most jöttem rá :P):

  1. Nagyon rövidek a részek, körülbelül egy perc alatt el tudok olvasni hármat (tudom, hogy csak kettő van). Írj hosszabb részeket, min 1000 szavasakat! 
  2.  Sok a helyesírási hiba. Keress fel egy lektort vagy bétát (lásd: design blogok pl), aki kijavítja a részeket feltöltés előtt!
  3. Az egész (adott) fejezet csak párbeszédből áll. Több lírai én gondolatok, kevesebb duma! :D
  4. Jelöld ki a szöveget (részt), menj fel a menüsorra, keresd meg azt a részt, ahol a szöveget jobbra-balra stb. tudod rakni, és nyomd meg a sorkizártat. Hidd el, úgy sokkal jobban fog majd kinézni a design is! 
  5. A párbeszédnél a gondolatvonaltól (vagy honnan, nem tudom a nevét soha) nyomj egy entert, legalább nem lesz egyben a beszéddel. 
  6. Központosíts. Az egész rész egyben van (na, jó, akkor figyelsz az enterekre, mikor helyszín- vagy szemszög változás van, és nagyon jól is teszed!), szét kell választani kisebb „egységekbe”, mert úgy jobban mutat, és az olvasónak megkönnyíted a dolgát. 
  7. Gyakrabban hozd a részeket. Igen, tudom, ez nehezen megoldható, de próbáld meg valahogy! Az ember türelmetlen lény, ha egy hónapban csak egy részt hozol, könnyen megeshet, hogy jópáran elpártolnak mellőled (tapasztalat). :/ 
Ha ezeket az apró hibákat kijavítod, akkor nagyszerű blogot tudsz/fogsz varázsolni! :) 

Pont: 10/4,5

Összpontszám: 30/17

Sajnos, sok hiba van a blogban, de amúgy nagyon ígéretes, szerintem van jövője, csak akkor foglalkozz is vele! Ha betartod a tanácsaimat, akkor nagyszerű blogger lesz belőled!

Segítségkérés esetén írj e-mailt (lásd az „Informárciók” modulban), vagy valamelyik szerkesztőtársamnak is nyugodtan szólhatsz! 

További kellemes napot, de nem legutolsó sorban blogolást mindenkinek! :* 

3 megjegyzés:

  1. Szia van egy bétám de soha nem tudom elérni és foglalkoznék vele csak most egy ideig nagy lesz a szünet amit be jelentetem (facebook csopiba). Mert nincsen időm sajnos a második rész is csak egy hónap allat tudtam meg írni de nyártól aktivitásom más lesz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. U.I: a chatet nem tudom megváltoztatni sajnos :(

      Törlés
    2. Ha tudod a cbox profilod belépőnevét és jelszót, akkor meg tudod változtatni, mert direkt olyan, hogy akár egyéni színeket is belevihetsz. :)

      xx Lily

      Törlés